Zašto ste stalno umorni?

Zašto ste stalno umorni?
Nedostatak energije je vrlo česta pojava u savremenom svetu koja se često previdi i dugo ostane neotkrivena. Razlog za to možemo naći u činjenici da se čovek vrlo lako navikne na postojeće stanje i ignoriše da mu energija nedostaje, mislimo da je to normalno i da “dolazi sa godinama”, te da smo pod stalnim stresom i da i ne možemo imati energije “kroz šta smo sve prošli”. Kako sve prelazi u naviku razvoj tegobe traje postepeno i dugo, a osoba najčešće ne zna da je u problemu.
Važno je odvojiti nedostatak energije kao stanje bez postojanja fizičkog oboljenja, gde osoba jednostavno više ne može da ispuni obaveze koje se javljaju tokom dana, a koje je ranije sa lakoćom završavala, od nedostatka energije koji se javlja kao posledica konkretne bolesti (malokrvnosti, poremećaja rada štitaste žlezde, autoimunološke bolesti, bolesti srca...). Nedostatak energije se tada gubi dobrom kontrolom i lečenjem osnovne bolesti.

U oba slučaja stanje se pogoršava nedovoljnim unosom vitamina i nutrijenata, te neredovnom i neadektavnom ishranom.

nedostatak energije 1

Zašto dolazi do nedostatka energije?

Nedostatak energije bez fizičkog obolenja nastaje najčešče zbog:

  • Prevelikih obaveza koje pojedinac više ne može izvršavati
  • Uzaludno trošenje energije na stres i posao koji ne daje prave rezultate
  • Ne obnavljanja energije (manjak odmora i odsustvo prijatnih okolnosti)

Kako prepoznati da ste u problemu?

Onog trenutka kada Vam treba znatno više energije za dnevne aktivnosti nego što je trebalo ranije, odnosno brzo se umorite ili ako jednostavno nemate dovoljno energije da završite poslove koje ste ranije sa lakoćom završavali, verovatno imate nedostatak energije.

Šta dovodi do gubitka energije?

Činioci koji dovode do nedostatka energije najviše se vezuju za stil života i životne okolnosti. Posao koji je preterano stresan, odnosno čiji stres ne možete podneti, duže radno vreme, manje vremena za odmor i socijalni život, manjak sna. Kalorična ishrana, nedostatak fizičke aktivnosti, ali i genetske predispozicije pre ili kasnije dovešće do tegoba.

Ima li pomoći, šta raditi?

Jako je bitno otići kod lekara i proveriti zdravsteno stanje kako se ne bi potkrala neka bolesti. Treba misliti na malokrvnost, poremećaj funkcije štitaste žlezde ili drugih žlezda sa unutrašnjim lučenjem, autoimune bolesti i konačno neuropsihijatrijske poremećaje. Potrebno je imati svest da je nedostatak energije samo uvod u neku patologiju, odnosno da u tim situacijama strada imuni sistem, mogu biti česte upale, strada endokrini sistem koji može biti u disbalansu. Sve se to može odraziti na pojavu bolova u koštano mišićnom sistemu. Spavati dovoljno, u udobnom krevetu i provetrenoj prostoriji. Akitvno se morate potruditi da smanjite stres na poslu. Fokusirajte se na zadatke koje radite i isplanirajte vreme provedeno na poslu. Važno je da imate što manje nepredviđenih trenutaka. Obavezno idite na pauze i potrudite se da ne ostajete duže na poslu, osim ako to u specijalnim situacijama nije unapred planirano.

Da li su vitamini važni?

Vrlo je bitna suplementacija Vitamini B kompleksa koji pomažu regeneraciju nervnog tkiva, Vitamin C i E koji su antioksidansi i poboljšavaju imunitet, kao i Koenzim Q10 koji je naročito bitan za pravilno funkcionisanje srčanog mišića. Ishrana mora biti uravnotežena i uobročena. Treba izbegavati kalorične obroke. Konačno jako je bitno uvesti neki vid fizičke aktivnosti koja uvek deluje antistresno, ali i povlađivati sebi i raditi stvari koje nam pričinjavaju zadovoljstvo.

Svakako se treba naoružati strpljenjem pošto oporavak nekada može biti dug.